SALAM UKHUWAH

Ahad, 1 Ogos 2010

S0HAbati....

~LOVE MY FRIENDS~


Assalammualaikum..
SahabatKU,
Indahnya jika kita bersahabat hanya kerana allah..kerana ciri2 org mempunyai 'Hilawatul iman' ialah orng yg mencintai sahabatnya melebihi dirinya sendiri kerana ALLAH s.w.t.Itu lah sebaik2 sahabat.Tetapi,skg ini susah untuk mencari sahabat yg betul2 memahami kita..susahnya nak cari kawan yg apabila kita sedih,dia juga turut berduka..tetapi sahabat hnya ramai dikala kita gembira kan.
Bagi saya,sahabat boleh di kategorikan kepada 4:
Pertama:Sahabat yg apabila kita melihatnya,kita akan teringatkan allah..tutur bicaranya indah dan sopan serta penuh hikmah..sentiasa mengajak ke arah kebaikan..

Kedua:Sahabat yg hanya berkawan dgn kita apabila perlu sahaja..Sahabat yg pentingkan diri sendiri

Ketiga:Sahabat yg tikam dari belakang dan bertalam dua muka.

Keempat:Sahabat yg versatile.Kadang2 mengajak arah kebaikan,kekadang sebaliknya.

There are variation of sahabat di dalam hidup kita.Kepelbagaian jenis sahabat ini lah yg boleh membuatkan kita lebih matang untuk berfikir dan kita tahu,setiap org di dunia ini tidak perfect.Dialah sahabat yg allah temukan untuk kita.Jadi,bagaimana sekalipun fe'el sahabat kita,janganlah kita lupa untuk menghargainya.Walau sejahat manapun dia,pasti ada sekelumit kebaikan dia pada kita..Jadi,lihatlah pada kebaikannya.. sama2 lah kita improve diri supaya menjadi golongan sahabat dlm kategori pertama,insyaallah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan