SALAM UKHUWAH

Sabtu, 7 Ogos 2010

:(

Ya allah,ya tuhan..saat ini aku hnya perlukan mu untuk memberi kekuatan pada aku...aku lemah sgt,ya allah..aku bukan jenis yg strong.:(
Saat ini,hnya Engkau yg mengerti diri ini..Engkau saja yg mengetahui apa yg ada dlm hatiku,Engkau saja yg memahami aku lebih dari segalanya kerana Engkau penciptaku..Engkau tahu luar dan dalamku.Saat ini,makhluk seperti ku yg bernama manusia x layak untuk memberi kekuatan dan semangat padaku.malah lebih menyakitkan. :(
Manusia susah untuk mengerti..kerna mungkin mereka belum merasainya..Aku sering mencari seseorang untuk meluahkan,tapi yang aku dapat ialah sebaliknya ..kedukaan..

Minggu ini,berbagai2 perasaan yg aku rasa..lemah,letih,penat,sedih,terluka,tertekan,gembira dan byk lagi..Banyak nya perasaan yg Kau berikan untukku rasa ujianMu ini..Jika diberi pilihan untukku,gembira lah yg aku pilih..namun,ujian yg Kau berikan ini(sedih,tertekan dan lain2),aku terima dengan redha.Siapa lah aku untuk menghalang semua ini daripada berlaku.Aku hnya hmbaMu yang lemah..:(

Tatkala aku di uji dgn lambakan kerja,aku jua di uji dengan demam,sakit tekak dan selsema..serta aku diuji dengan sahabat2 serta adik beradikku..Besar sungguh ujianMu,tuhan.
Memikirkan kerja yg banyak,membuatkan diri rasa sangat tertekan.Minggu depan ada test biodiversity microorganism and plant,dan baru baca sikit.Pastu,ada presentation minggu depan juga untuk subjek DR.Umi,Structure and function of plant.Lagi,kena buat 4 report biology yg semuanya kena submit minggu depan..Di tambah lagi untuk pengurusan Majlis Penghayatan Ramadhan yg akan diadakan pada 27 Ogos ini sempena bulan ramadhan al-mubarak..Insyaallah,umat islam yg berada di Malyasia akan berpuasa pada 11 Ogos 2010..Tak sabar rasanya nk menyambut bulan mulia ini kerana di dalamnya terdapat byk fadhilat dan kelebihannya..Berbalik pada kerja tadi,dlm pengurusan MPR,terlibat dlm mengurus kan hadiah dan cenderahati untuk Vip,pemenang,cabutan bertuah,org khatam quran dan org yg tadarus al-quran.Kena fikir apa yg nak diberikan hadiah ,kena gi pejabat untuk minx peralatan..Mlaam ni ada cat banner untuk menyambut ramadhan...Banyak benda yg perlu difikirkan dalam satu masa.Bukannya mengeluh nak buat kerja islam dan beribadah(belajar),tapi aku hnya manusia biasa..xmampu untuk lakukan semua ni dlam satu masa.Aku rasa sangat2 terbeban saat ini.Jarang sekali aku rasa stress..Tapi kali ni,memg betul2 aku rasa ini ialah ujian dari ALLAH yg ingin menguji iman dan tahap kesabaran Hmbanya..Lagipun,allah ada berfirman dlm al-quran:Tidak dikira beriman seseorng itu selagi dia belum diuji..Jadi,sekarang ini,allah sedang mengujiku..Ya allah,permudahkan lah urusanku ..Sesungguhnya,Engkaulah pemudah cara bagi kami dan tempat kami memohon pertolongan..:(

Aku berdoa ya tuhan,moga Engkau kuatkan hati hmbaMu ini dan moga di sebalik ujianMu yg pahit harus ku lalui ini,ada manis di penghujungnya...Amin.....Mungkin,Engkau mengujiku kerana aku lalai dan lupa mengingatiMu..dengan ujian begini,aku lebih mengingatiMu dan bermuhasabah diri..Insyaallah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan