SALAM UKHUWAH

Ahad, 1 Ogos 2010

Ku pinta pada Mu....



Pintaku hanya padaMu ya ALLAH..tuhan sekalian alam.


Ya ALLAH Ya tuhanku,tuhan yg MAHA PENGAMPUN lagi MAHA PEMAAF..Kau ampunilah segala dosa-dosa kami samada kami sedar@ tidak.Dari sebesar2 dosa yg telah kami lakukan hingga lah sekecil-kecilnya.Ampunkanlah kami di kala aku lalai mengingatiMu.Ampunkanlah dosaku terhadap ibubapa kami,guru-guru kami,adik-beradik kami,saudara mara kami dan sahabat-sahabat kami ini.Ya ALLAH,terimalah taubat kami ini..Sesungguhnya,kami insan yg lemah lagi hina.Manusia biasa yg sentiasa melakukan kesalahan.

Ya ALLAH,Kau ampunkan lah dosa kedua ibubapa kami yg telah melahirkan kami dan membesarkan kami.Ampunkanlah dosa2 guru-guru kami,saudara-mara kami,adik-beradik kami,sahabat-sahabat kami serta seluruh kaum muslimin dan muslimat sekalian samada yg masih hidup@telah meninggal dunia.

Ya ALLAH,selamatkan lah rakyat palestin dari tentera zionis.Jika KAU takdirkan mereka mati,matikanlah mereka dalam keadaan syahid dan tempatkan lah mereka di syurgaMu.

Ya ALLAH,panjangkanlah umur kami,sihatkanlah tubuh badan kami,lindungilah kami dari penyakit yg merbahaya,jauhkanlah kami dari malapetakaMu,jauhkanlah kami dari seksa kubur dan azab api nerakaMu.

Ya ALLAH,mudahkanlah kami menghadapi sakratul maut.Lapangkan lah kubur kami..Terangilah kubur kami dan moga2 mati kami dlm keadaan HUSNUL KHATIMAH..

Ya ALLAH,berikanlah keredhaan dan keberkatan di dlm kehidupan kami dunia dan akhirat.Kurniakan lah Hidayah yg berpanjangan setiap masa kepada kami.Jangan lah KAU palingkan kami dari AqidahMu.Jauhkanlah kami dari menyekutukanMu serta kuatkan lah iman kami terhadapMu.Terimalah ibadat kami,solat kami,amal kami.Jauhakan lah kami dari sifat mazmumah dan dekatkanlah kami dengan sifat mahmudah.Jauhkanlah kami dari sifat riak,takbur ,sombong dan kedekut.

Ya ALLAH,Masukkanlah kami kedalam syurga Mu.Jadikanlah kami penghuni syurga FirdausiMu.Jadikanlah kami insan yg terpilih untuk melihatMu,tuhan sekalian alam.Nikmat yg paling besar setelah nikmat iman dan islam.
Ya ALLAH,jauhkan lah kami dari kucar kacir pada hari akhirat nanti.Kami mengharapkan syafaatMu dan kekasihMu,Nabi Muhammad s.aw ..Mudahkanlah kami meniti titian sirat.

Ya ALLAH,janganlah KAU biarkan hidup kami di tentukan oleh kami sendiri..Jangan lah KAU bebankan kami dengan bebanan yg x sanggup di pikul oleh kami.

Ya ALLAH,berilah kebahagiaan kepada kami dunia dan akhirat.Murahkanlah rezeki kepada kami dari segi pekerjaan,makanan,minuman,tempat tinggal dan kejayaan di dalam pelajaran.Mudahkanlah hati kami untuk menerima pelajaran yg di ajar kan oleh pensyarah kami,mudahkan lah untuk kami mengingati apa yg diajar dan mudahkan lah untuk kami memahami sedikit ilmu dari mu ini,Ya ALLAH.Moga2,apa yg ku pelajari ini menambahkan keimanan ku kepada Mu..

Ya ALLAH,kurniakanlah kami seorang laki yg soleh..yg taat pada perintahMu.Yg mencintaiku kerana cintaku padaMu.Yg menyayangi aku dan sentiasa menjadi idolaku serta sentiasa membimbing aku menuju kebahagiaan dunia dan akhirat..menuju syurgaMu bersama-sama.Kurniakan lah kepadaku anak-anak yg soleh dan solehah.Aku ingin membina baitulmuslim yg indah.:)

Ya ALLAH,aku bersyukur di atas nikmat yg KAU berikan padaku.Tidak terhitung nikmat yg KAU berikan pada kami semua.Syukur,alhamdulillah.

Ya ALLAH,makbulkan lah doa kami ini..Sesungguhnya hanya padaMu kami sembah dan memohon pertolongan..Amin YA RABBAL A'LAMIN...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan