SALAM UKHUWAH

Sabtu, 26 Mac 2011

Umat islam akhir zaman...

Se akan mahu menangis melihat keadaan dunia sekarang yg sukar untuk di terjemahkan...
Bukan dunia yg di risaukan,tetapi penganut di dalamnya yg dilihat semakin hari semakin menyedihkan..
Umat islam yang semakin lupa wujudnya tuhan iaitu ALLAH..
Maksiat di lakukan dengan terbuka di sana sini tanpa segan silu..
Mereka semua mengejar kenikmatan dunia semata tanpa memikirkan kehidupan akhirat kelak yg pasti akan berlaku tidak lama lagi..Berapa tahun sangat sahaja lagi kita akan hidup di dunia ini dan kematian itu akan tiba pada bila2 masa sahaja..



Masalah akhlak:Pembunuhan,buang bayi,merompak,merogol,perkosa,hisap dadah ganja,mencuri,bunuh diri,rasuah,riba dan banyak lagi.

Masalah couplenya:Pegang tangan,berzina,sambut valentine,naik motor sama,bergurau senda bagai pasangan suami isteri dan lain2 yg sebenarnya masih byk belum di senaraikan.

Masalah aurat:Wanita yg dah xda perasaan malu..Dedah sana sini,pakai baju x cukup kain,xpakai tudung,pakaian ketat..Semuanya di lihat oleh bukan mahram iaitu muslimin... Ya,di akui kita diciptakan sebagai hiasan dunia tapi mahukah kalian menjadi hiasan yg murah dan tiada maruah yg boleh di calari oleh lelaki2 bernafsu bertopengkan syaitan??????????Bila berlaku kes2 yg tidak di ingini kita mahu salah kan siapa???lelaki @ perempuan??siapa yg mulakan dahulu???kita kan???Jangan kau salah gunakan nikmat yg ALLAH beri ini...Kelak,dosa yg perlu kau tanggung..Ingatlah,Jaga lah maruah mu sebaik2nya dan berikanlah hanya untuk yg bnar2 berhak dan halal iaitu suamimu..

Sedarlah saudara saudari sekalian....
Kita adalah hambaNya..Kita yg menggunakan nikmat kurniaanNya setiap hari.Tanpa nikmat ini semua,adakah kita bisa bergerak,berjalan,berlari..sekalipun hanya udara ALLAH tidak beri,kita dah x boleh buat apa2(hidup) ...kita sentiasa perlukan ALLAH.Kebergantungan padaNya sangat2 kita perlukan..Jadi,kenapa perlu jadi bongkak,sombong dan ego dengan ALLAH????Janganlah kita tambah dosa kita yang banyak sedia ada ini dengan kemaksiatan lain yng pasti tidak tertanggung ini...Bertaubat lah selagi pintu taubat masih terbuka..ALLAH MAHA PENGAMPUN LAGI MAHA PEMAAF....Moga kita terhindar dari semua ini dan sentiasa di pelihara oleh ALLAH dan dalam jagaanNya selalu..
to ====> to: All my sohabati .Uhibukkum fillah abadan abada...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan